poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Bez sportowego stanika ani rusz!

Wiele kobiet bagatelizuje sprawę stanika sportowego. O ile kobiety z większym biustem, które odczuwają dyskomfort podczas ćwiczeń w zwykłym biustonoszu, często sięgają po sportowy odpowiednik, o tyle kobietom ze średnim i mniejszym biustem często zdarza się o tym zapominać.

Tymczasem sportowy staniczek jest obowiązkowy podczas ćwiczeń dla każdej kobiety, bez względu na rozmiar biustu. Rozmiar ma jedynie znaczenie przy doborze modelu stanika sportowego.

Co się dzieje z naszym biustem podczas ćwiczeń?



Biust podczas ćwiczeń ulega obciążeniom. Podczas ruchu, który powoduje przeciążenia, rozciąga się tkanka łączna z której zbudowane są piersi. Jaki jest efekt? Piersi tracą elastyczność, jędrność, a nawet mogą zmienić kształt. A co gorsza.. raz rozciągnięta tkanka łączna nie powróci do stanu początkowego. Zmiany, które nastąpiły w biuście, będą nieodwracalne..

A przecież ćwiczymy po to, żeby ciało było jędrne i piękne, nie chcemy w gratisie otrzymać obwisłego biustu.. ;)

W zależności od rodzaju wykonywanych ćwiczeń, piersi poruszają się w górę i w dół z mniejszą i większą intensywnością.. Według badań, podczas biegu, przy każdym kroku piersi podnoszą się około 9 cm, co przy 1 km biegu daje 84m!!! Podczas 5-kilometrowego biegu nasze piersi unoszą się łącznie na 420m, czyli niecałe 0,5 km..!

Naturalne podtrzymanie piersi nie jest super mocne. Za kształt piersi nie są odpowiedzialne mieśnie klatki piersiowej, piersi nie są umięśnione. Za wygląd biustu odpowiadają więzadła Coopera. Poddane są one ciągłemu naciąganiu, a nadmierne przeciążenia mogą skutkować trwałymi zniekształceniami i obwisaniem piersi!

Zadbaj o swój piękny biust i zacznij używać porządnego sportowego stanika. I nie mówię to o sportowych topach, które są ładne, miękkie i nic poza tym.. Mówię o dobrze trzymającym i likwidującym obciążenia staniku. Dobry sportowy biustonosz powinien unieruchomić piersi, dzięki niemu piersi nie będą podskakiwać, naciągać się i boleć.

Praktycznie podczas każdej aktywności fizycznej powinno się mieć na sobie sportowy biustonosz. Tak samo jak ważne jest to podczas biegania, tak istotne jest podczas jazdy na rowerze, ćwiczeń na siłowni, na zajęciach fitness, a nawet podczas wędrówki.

A jeśli dalej nie wierzysz, obejrzyj filmik..


Shock absorber przez ulfablabla

Zainwestuj w dobry, sportowy stanik, a Twoje piersi Ci podziękują! :)

Pozdrawiam,
Ajwonkaa

15 komentarzy:

  1. Dobrze dobrany stanik to podstawa - na początku swojej sportowej drogi nie przywiązywałam do tego wagi (ałć!), jednak teraz wiem, że dbałość o biust w trakcie ćwiczeń to absolutna podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. całkowicie się zgadzam!! Ja ćwiczę tylko i wyłącznie w sportowym staniku i uważam to za bardzo dobrą inwestycję taką samą jak dobre buty co ćwiczeń

    OdpowiedzUsuń
  3. Póki co, ja używam właśnie takiego kolorowego, mięciusiego topu. Nie mam dużego biustu, a co za tym idzie, nigdy nie odczuwałam dyskomfortu podczas ćwiczeń, ale... Tak jak napisałaś, o każde piersi trzeba dbać. A że są to moje piersi, to w szczególności powinnam się nimi zainteresować ;)
    Przyznam, że ten post dał mi do myślenia. I chyba rozpocznę poszukiwania porządnego, sportowego biustonosza. A może skoro poruszyłaś już ten temat, w kolejnym poście poleciłabyś jakieś marki, które oferują tego typu, dobre biustonosze?

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam sportowy stanik z lidla i póki co jest dla mnie wystarczający:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja muszę się w taki zaopatrzeć w końcu! słyszałam że w TKMAX są dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się, sama prowadzę aerobik i niestety większość Pań nie nosi sportowych staników, choć zwracam na to uwagę. Ja mam ich kilka i nie wyobrażam sobie bez nich cokolwiek ćwiczyć czy trenować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że o tym piszesz. Mam stanik sportowy z Lidla i spisuje się dobrze, ale w planach mam zakup jeszcze jednego. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedyś ćwiczyłam w normalnych, ale już od dłuższego czasu używam sportowego i jest o niego wygodniej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry pomysł na wpis , dobry stanik sportowy to podstawa i wygoda dla nas podczas uprawiania sportu :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam duży biust i niestety bez stanika sportowego ani rusz. Więc zachęcam inne osoby do ich używania. Może nie czuć i na razie nic nie widać, ale w przyszłości możecie mieć kłopoty!

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedawno zainwestowałam w swój pierwszy stanik sportowy i to był strzał w dziesiątkę, mogłabym go nosić non stop! Szkoda tylko, że moje piersi wydają się w nim takie małe :<

    OdpowiedzUsuń
  12. a właśnie na jednym z blogów czytałam (blog należy do doświadczonego trenera, jeśli będziesz chciała link to postaram się go znaleźć) ,że warto ćwiczyć mięśnie klatki piersiowej, żeby biust lepiej wyglądał

    OdpowiedzUsuń
  13. Początkowo nie zwracałam na to uwagi ale NAPRAWDĘ WARTO zainwestować w taki stanik. Głównie dla zdrowia ale i wygody :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz. To dla mnie wiele znaczy i motywuje do dalszego pisania. :) Odwiedzę profil/blog, każdego, kto skomentował mój post, nie musisz reklamować swojego bloga. ;)

Jeśli poszukujesz motywacji do ćwiczeń, nie wiesz od czegoś zacząć i jak się za nie zabrać, jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało! :)) datewithfit@gmail.com