środa, 10 grudnia 2014

Faza beta zakończona - efekty :)

FAZA BETA ZAKOŃCZONA!

Po kolejnych 5 tygodniach nadszedł czas na podsumowanie.. :)

Nie było lekko, ale z każdym tygodniem łatwiej.. ;)




5 tygodni intensywnych ćwiczeń, do tego bieganie 2-3 razy w tygodniu, okazyjnie basen.

Jakaś dieta? Można nazwać to dietą, ale lepsze będzie określenie: racjonalne odżywianie. ;)

Dlaczego? Dieta źle się kojarzy.. :D Najczęściej oznacza głodzenie się, nie przekraczanie 1000kcal, jedzenie tylko białka (sławny Dukan), tylko warzyw oraz tysiące innych ograniczeń i wyrzeczeń.

Osobiście uważam, że dużo lepszą opcją jest wyliczenie sobie zapotrzebowania energetycznego i nie przekraczanie wyliczonej ilości kalorii.

Świetny internetowy kalkulator: http://calcoolator.pl/dzienny_kalkulator_kalorii.html, o którym Fistaszkii pisała już wcześniej (tutaj)

Dla mojej wagi, wzrostu, płci i wieku otrzymałam:


Oczywiście chciałam schudnąć, więc dla zaokrąglenia przyjęłam 1900 kcal i starałam się tego nie przekraczać. :) Zwracałam uwagę na ilość białek, węglowodanów i tłuszczy. Do tego starałam się dostarczać 20-40g błonnika - tyle zaleca się dla osób chcących schudnąć. Dlaczego chudnięcie 0,5kg? Ponieważ tyle jest uznawane za racjonalne i nie powodujące efektu jojo. Wybierałam zdrowe, niesmażone, odstawiłam alkohol, słodycze, fast foody i chipsy. :) Dużo wody, gorzka herbata, zero gazowanych napojów i soków z kartonu.

Ktoś może zapytać co to za dieta, skoro jadłam 1900 kcal. Bo to de facto nie dieta, a zdrowe odżywianie plus pilnowanie się, żeby nie przekroczyć zalecanej ilości kalorii ;)

Od połowy listopada utworzyłam plik w Excelu i zaczęłam zapisywać ilość zjedzonych kalorii, z uwzględnieniem ilości białek, tłuszczy, węglowodanów i błonnika. Do tego dopisywałam codzienne ćwiczenia.

Zielony kolor - dobra ilość kalorii, czerwony kolor - przekroczona ilość.

Wyglądało to tak:


Nie jest idealnie, są 'czerwone dni', ale na pewno jest lepiej niż bylo. ;)

Raz w tygodniu robiłam sobie cheat day :) To jest dzień, w którym nie liczę kalorii i mogę pozwolić sobie na wszystko, na co mam ochotę. ;) Czy to zdrowe i mądre? Pewnie ilu ludzi, tyle opinii. Na mnie działa dobrze. Potrafię mieć straszną ochotę na czekoladę albo chipsy, ale nie zjem ich, bo wiem, że będę mogła zjeść ich do bólu w cheat day :D A potem przychodzi cheat day.. i okazuje się, że jak człowiek może, to już nie chce. :D A nawet jak chce, to nie jest się w stanie tyle zjeść, ile się planowało. :) Dlatego u mnie się sprawdza, jeden dzień w tygodniu mam luz i bez wyrzutów sumienia jem to, na co mam ochotę. :)

Jak wyglądały ćwiczenia w ciągu tych pięciu tygodni?



Łącznie:
- Bieganie: 66km
- Aerobik: 9h

Dodatkowo:
- Wędrowanie: 23km (wypad w góry)
- Nordic walking: 14km
- Pływanie:1h

Zaś co do efektów.. prezentuje się to tak:


Oczywiście wszystkie pomiary w cm. ;)

22.09.2014r. - moje pierwsze pomiary, przed rozpoczęciem focusa T25, fazy alpha
13.10.2014r. - pomiary w połowie fazy alpha
29.10.2014r. - pomiary po zakończeniu fazy alpha
9.12.2014r. - pomiary po zakończeniu fazy beta

Efekty przeszły moje najśmielsze oczekiwania.. ;) Nie pozostaje mi nic innego, jak kolejny raz polecać focus T25, bieganie, a właściwie to każdą formę ruchu i zdrowe odzywianie. :)

Teraz tydzień regeneracji, a od poniedziałku ostatnia faza focusa T25- gamma! :)

A Wam jak idzie wytrwanie w ćwiczeniach zimową porą?

Pozdrawiam,
Ajwonkaa

10 komentarzy:

  1. O kurczę, jestem pod mega wrażeniem! Gratulacje :D Serio super :) Mnie się jeszcze nie udało, ale mnie zmotywowałaś. Świetny blog, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa. ;) Na pewno Ci się uda, komu jak nie Tobie :)
      Dziękuję i również pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Bardzo dobrze wyglądasz. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawie czyta sie twojego bloga! juz mam go w zakladkach! sadze, ze wiele moge sie od Ciebie nauczyc, poniewaz po wielu porazkach stwierdzilam ze teraz sie nie poddam i od 3 dni zaczęłam cwiczyc oraz od 2tyg racjonalnie sie odzywiac, nie- nie jestem zwolenniczka jakis typowych diet. Pytanko... nie wiem jak z cwiczeniami? ciagle mnie to meczy, zwykle 'cardio' .. od czego zaczynałaś i ile stopniowo minut?
    Buziaki, dianuuu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. datewithfit@gmail.com Zapraszam ;) coś poradzimy ;)

      Usuń
  4. W poniedziałek zaczynam 3 tydzień focus t25 beta :) Przez cały okres treningu t25 nie miałam diety, trochę ograniczyłam słodycze i inne ale zastanawiam się czy po skończeniu gammy nie zacząć od nowa całości treningu i ciekawa jestem jak mi będzie szło i jaki będzie efekt :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. A mierzyłaś się? :) Widzisz efekty?:) Niewątpliwie większe efekty można zaobserwować, dołączając racjonalne i zdrowe odżywianie. :) Ja po focusie wzięłam się za Insanity. ;) Jeśli masz jakieś pytania, pisz smiało: datewithfit@gmail.com :)

      Usuń
  5. hej, czy jeśli robiłaś ćwiczenia z T25 to biegałaś też tego samego dnia?

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja żona też się teraz odchudza, widzę, że jej zależy, ale niestety widzę też, jak męczy ją codzienne przygotowanie aż 5 dietetycznych posiłków, dlatego chciałbym jej pomóc i chyba wspólnie wybierzemy jakiś catering dietetyczne. Smakowicie wyglądające posłki ma https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-lodz

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz. To dla mnie wiele znaczy i motywuje do dalszego pisania. :) Odwiedzę profil/blog, każdego, kto skomentował mój post, nie musisz reklamować swojego bloga. ;)

Jeśli poszukujesz motywacji do ćwiczeń, nie wiesz od czegoś zacząć i jak się za nie zabrać, jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało! :)) datewithfit@gmail.com