wtorek, 20 stycznia 2015

Efekty po Focusie T25 - podsumowanie

FOCUS T25 UKOŃCZONY!! :))))))

Dobiegło końca 14 tygodni z focusem. :) W niedzielę ukończyłam fazę gammę!! :)
Na szczęście nie brakło motywacji.. :)




Poprzednie fazy opisane we wcześniejszych postach:

Focus - start!
Efekty po fazie alpha
Efekty po fazie beta

Ogólne odczucia?

Absolutnie genialne ćwiczenia! Polecę każdemu. Nie są to łatwe ćwiczenia. Mimo, że uwielbiam Shauna T (prowadzący i twórca Focusa T25), to nie raz miałam ochotę go zamordować, za to jakie ćwiczenia powymyślał.. :) Często nie miałam siły podnieść się z maty, ale wstawałam i ćwiczyłam dalej..:)
Najśmieszniejsze były początki, kiedy łydki bolały tak, że nie dało się chodzić..:D I swoją drogą, dobrze, że człowiek nie wie jak będą się zmieniać ćwiczenia w kolejnych fazach, bo jakby mi ktoś podczas fazy alpha powiedział, co będę robić podczas fazy gamma.. to pewnie bym uciekła z krzykiem.. :D 

Ale dałam radę, z czego jestem niesamowicie dumna..:) Zamieniłam hantle 1kg na 3kg i niedługo przejdę na 5kg. To nie brzmi dobrze, ktoś może pomyśleć co za problem używać hantli 3kg.. Dla mnie to było wyzwanie zwłaszcza, że to są ćwiczenia dynamiczne z hantlami. ;) Tzn. skacze się z hantlami, burpees też z hantlami, pompki z hantlami, deska z hantlami, przysiady..i tysiąc innych. :) Te ćwiczenia są tak szybkie, że człowiek nie ma nawet czasu pomyśleć, jak jest zmęczony bo ledwo podniósł się po kilku seriach burpees, a już robi przysiady, żeby chwile później przejść do pompek i to na jednej nodze, bo drugą podciągamy do klatki piersiowej..i tak cały czas.. :)

Fantastyczna sprawa, pracuje wszystko, każda część ciała, atakujemy każda fałdkę tłuszczyku.:) Niesamowita jest też poprawa formy. Przejście od fazy alpha do fazy końca fazy gamma daje mega poprawę kondycji, wytrzymałości i szybkości. Po focusie narodzi się w Tobie, nowy, wysportowany człowiek..:)



Ale do rzeczy.. EFEKTY:

Przegląd wymiarów od startu do chwili obecnej..:)

Wzrost: 170cm
Waga: 56kg (tak, waga wzrosła, ale mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, więc nie ma to dla mnie znaczenia) ;) 

Nie jest to dokładnie 14 tygodni, po fazie gamma zrobiłam tydzień przerwy i przez ten cały czas biegałam, a od fazy gamma nie dałam rady tego samego dnia biegać i zrobić focusa.. :) Stąd trwało to dłużej niż 14 tygodni, ale nie opuściłam ani jednego treningu. ;)

Inne efekty:

  • szybsze bieganie, na treningach zeszłam z tempa 5:40 do 5:00, czasem na krótszych dystansach zdarzyło się 4:50
  • lepsza kondycja, siła, mocniejsze ręce, nogi, brzuch
  • smuklejsza sylwetka, jędrniejsze ciało
  • lepsze samopoczucie, duużo endorfinek :))
  • duma z wytrwania w ćwiczeniach
  • zachwyt mojego mężczyzny
  • miłe słowa od znajomych
  • a w konsekwencji podniesienie samooceny i samooakceptacja ;) 

Wciąż nie mam wymarzonej 'przerwy między udami', ale pogodziłam się z tym, że taki mam typ budowy, że nawet po zmniejszeniu obwodu ud wymarzona przerwa się nie pojawiła.. :) Poradziłam sobie z kompleksem większych ud.. ;) Moje są jędrne i umięśnione i wytłumaczyłam sobie, że to lepsza wersja niż niejędrne patyki.. ;) Pupa się podniosła i ujędrniła. Na brzuszku wciąż nie mam kratki, czy chociaż pasków, ale jest on generalnie płaski.. i jak się bardzo postara to można dostrzec bardzo delikatne pionowe kreski.. :) wiecie o czym mówię.. :D Pewnie efekty byłyby lepsze, gdyby nie cheatowanie przez święta i ostatnie dni - sesja coraz bliżej i lubię się pocieszać przy nauce niezdrowymi rzeczami.. :( Ale osiągnęłam to co chciałam, teraz chcę to utrzymać i każdego dnia poprawiać.. :) 

Teraz kilka dni regeneracji i ruszam z nowym wyzwaniem.. :) Wstępnie w planach jest Insanity, ale muszę to dokładnie przemyśleć.. :) 



A Wy? Ćwiczycie jakieś konkretne programy? :) Ktoś próbował się zmierzyć z Insanity? ;) 

 
Pozdrawiam,
Ajwonkaa

28 komentarzy:

  1. Jeju jak ja Cię uwielbiam, moja motywacjo! Kurczę, nawet po stylu pisania widać te endorfinki :D Gratuluję efektów! S U P E R Właśnie się zastanawiam nad tym programem, a masz może jakieś wskazówki dla osób, które nigdy nie robiły tego programu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OoO. Przemiłe słowa! :) Ale wiesz co, chyba mamy podobnie, bo Ty jesteś moją motywacją.. :) Dziękuję! :) Tak były i są endorfinki.. :) A co do wskazówek, tak mam kilka i myślę, że napiszę na ten temat post ;) Podsunęłaś mi pomysł ;*

      Usuń
  2. o jacież... na fokusa póki co jestem za cienka...ale...wszystko przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne efekty, gratuluję :)

    Też swoją siłę i energię chowam w udach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Piękne określenie, zapamiętam :) :D

      Usuń
  4. Czy ja wiem czy poleciłabym każdemu? Zdecydowanie nie to program dla osób zaczynających.
    Świetne efekty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem. Zaczynający mogą ćwiczyć z Tanyą. ;) Ale owszem, łatwiej będzie komuś, kto już coś porobił. Dziękuję za obecność, pozdrawiam. :)

      Usuń
    2. A też można wydłużyć okres alphy, dopóki się nie będzie w stanie jej robić z pozostałą czwórką. Albo można robić te ćwiczenia co dwa dni. ;) Opcji jest mnóstwo, wszystko się da osiągnąć, byle z głową. ;)

      Usuń
    3. Moim zdaniem Focus może być dla osób początkujących. Szczególnie dla tych, którzy nie lubią wolnych, monotonnych ćwiczeń i setki powtórzeń tego samego ćwiczenia. Ja próbowałam wielokrotnie zaczynać stale ćwiczyć z Ewą Chodakowską lub Mel B, ale zazwyczaj kończyło się na 4 dniach ćwiczeń - potem brakowało mi motywacji. Z Focusem jest inaczej- Shaun nie pozwala się nudzić - dziś zaczęłam 5 tydzień alphy ;-)

      Usuń
  5. jejku, genialna strona. myślę, że będę tu częściej zaglądać, bo widzę, ze można tutaj liczyć na olbrzymią dawkę motywacji ;) tak przy okazji zapraszam do siebie: http://jewellery-fashion-leisure.blogspot.com/. Byłabym bardzo wdzięczna za wyrażenie swojej opinii na moją propozycję z ostatniej notki. ps. co powiesz na wzajemną obserwację? ;) napisz u mnie w komentarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog. Ładnie zeszłaś z wagi. O Insanity sama myślę, ale jeszcze się zdrowotnie podreperuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam podejście do Focus T25, ale zrobiłam tuż po Insanity i wydawało mi się zbyt... łatwe ;)
    Może podejdę jeszcze raz ;)
    Gratuluję wspaniałych efektów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie robiłam focusa T25 pod przygotowanie do Insanity.:) Myślę, że po Insanity focus T25 będzie zbyt łatwe, więc wcale mnie to nie dziwi :) Dziś zaczynam Insanity, mam nadzieję, że dam radę. :)
      Dziękuję! :)

      Usuń
  8. Gratulacje ! A skąd brałaś filmiki ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Zobaczę czy dam radę Focusa... Ojj ;) dam, dam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno dasz radę! :) Powodzenia i trzymam kciuki :)

      Usuń
  10. Hej :) Na początku chciałam Ci pogratulować i podziękować za motywację :) Chciałam też zapytać, jak dostać plan treningu plus filmiki? Trzeba je wykupić?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrnęłam w koncu do fazy gamma, jestem po pierwszym tygodniu i bardzo mi sie podoba:) Mam do Ciebie pytanie. W piatek powinno się robić dwa treningi ale w rozpisce jest tylko jeden. Myslisz, że trzeba go robić dwa razy czy można sobie wybrac jakiś dodatkowy? Jak Ty robiłaś? Będę wdzięczna za odpowiedź. No i gratuluje efektów:) Ja się zastanawiałam nad insanity ale chyba się skuszę pozniej na P90X. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj trafiłam na twojego bloga i od razu mi się spodobał. Jesteś WSPA NIA ŁA! Podziwiam! Jesteś dla mnie ogromną motywacją!
    PS.Skąd wzięłaś filmiki?

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję efektów i życzę powodzenia, bo z całą pewnością jest Ci jeszcze mało;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pilnie poszukuje Ript circuit iUper focus z bety ma może ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  15. Na nie polskich stronkach poszukaj, ruskich albo czeskich :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam nigdzie nie mogę dostać filmików, proszę o podpowiedz super blog !!! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz. To dla mnie wiele znaczy i motywuje do dalszego pisania. :) Odwiedzę profil/blog, każdego, kto skomentował mój post, nie musisz reklamować swojego bloga. ;)

Jeśli poszukujesz motywacji do ćwiczeń, nie wiesz od czegoś zacząć i jak się za nie zabrać, jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało! :)) datewithfit@gmail.com