czwartek, 12 marca 2015

Funkcjonalność endomondo - daj sie przekonać! :)

Dzisiejszy post o Endomondo. Wciąż dużo osób nie korzysta lub nie wie do czego ono służy, a przecież to taka przydatna aplikacja.. :)

Co to jest endomondo? Najprościej facebook dla aktywnych.:)  

Jako aplikacja pozwala mierzyć dystans biegów, jazdy na rowerze, rolkach, wędrówek, a nawet spacerów. Mierzy dystans i czas, wylicza tempo, spalone kalorie, maksymalną i minimalną prędkość. U mnie nie ma kilku pomiarów, ponieważ korzystam z garmina, a do endomondo jedynie eksportuję treningi. Korzystając z aplikacji w telefonie, jest więcej kryteriów.




Jako stronka pozwala wprowadzać ręcznie treningi, praktycznie każdą aktywność. Można wpisywać treningi bez trasy, można tą trasę wyznaczać, a także importować treningi z garmina lub z pliku.


Wybór treningów jest naprawdę ogromny.



Po co ręcznie wpisywać treningi takie jak aerobik, czy sztuki walki?

Odpowiedź jest prosta - dla siebie, po każdym miesiącu można oglądnąć sobie podsumowanie treningów w danym okresie czasu, tworzą się statystyki, historie treningów.




Wyliczanie jest średnie tempo każdej dyscypliny osobno, zliczany czas poszczególnych dyscyplin. Spalone kalorie są przeliczane na zjedzone hamburgery..xD Może nie jest to przydatna funkcja, ale na pewno jest sympatyczna, podobnie jak przeliczanie kilometrażu na podróże dookoła świata lub na księżyc. :D Endomondo zapisuje nasze rekordy, pokazuje postępy. Cała nasza aktywność zebrana w jednym miejscu.



Na endomondo możemy mieć znajomych, obserwować ich treningi, a oni mogą widać nasze. Treningi znajomych można polubić lub skomentować - podobnie jak na facebooku.

Dostępne są również rywalizacje. Rywalizacje mogą być poufne (na przykład wśród swoich znajomych, sama mam utworzoną rywalizację z kilkoma koleżankami) lub ogólnodostępne - węższe np. rywalizacje biegowe miast lub szersze ogólnopolskie i ogólnoświatowe.  W wielu z nich można oprócz satysfakcji także coś wygrać.

Dla mnie endomondo to także źródło motywacji. Obserwuję życiówki i kilometraże wielkich biegaczy i dostaję skrzydeł.. :) Wkładam buty i biegnę! :) W nadziei, że kiedyś im dorównam. ;)

Endomondo ma dużo zalet. Według mnie, brakuje w nim jednak możliwości wpisywania kalorii do ręcznie wpisywanych treningów. Byłoby więcej spalonych hamburgerów.. ;D

A Ty? Korzystasz z endomondo albo może dasz się przekonać? :)

Pozdrawiam,
Ajwonkaa

43 komentarze:

  1. Ja jeszcze nie korzystałam ale myślę się zaopatrzyć w takową aplikację . Przydatny post . Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować ;) Naprawdę godna polecenia :)

      Usuń
  2. Fajnie z taką apką :) Mi na razie wystarcza internetowy dziennik Map My Run. Nieźle daje radę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Endo jest bardzo fajne, używałam głównie podczas długiego biegania :) statystyki dają fajny podgląd na poczynione postępy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak:) Człowiek widzi, że jest lepiej i łapie motywację. :)

      Usuń
  4. ale super ! nie wiedzialam ze cos takiego istnieje na pewno z tego skorzystam jak tylko sie za siebie wezme a to bedzie juz niedlugo, jak tylko uporam sie z "problemami zdrowotnymi" po ciąży ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ciąży? Uhuhu. W życiu bym nie zgadła - masz świetną figurę. ;) A apkę polecam. :)

      Usuń
  5. Brzmi ciekawie, ale jakoś nie wydaje mi się, by mmnie to wciągnęło ;) Inne rzeczy mnie motywują do ruchu, głównie jest to doskonalenie sie w technice tańca, a tego nie zmierzy nawet taka fajna aplka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, endomondo głównie do biegania, roweru, rolek, wędrówek, wszystkiego z użyciem gpsa. ;)

      Usuń
  6. Ja używam aplikacji Pacer do liczenia kroków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam krokomierz i przekłamywał, bo nie brał pod uwagę tego, że krok się wydłużał lub skracał w zależności od tempa. ;)

      Usuń
  7. u mnie w telefonie takie aplikacje nie działają, a szkoda, bo są super ułatwieniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Endomondo jest dość powszechne, działa oprócz Andrioda, także na Windows phonie, na Bada też.. Bardzo szkoda.:)

      Usuń
  8. Fajna ta apka, nawet ja postanowiłam sobie ściągnąć na tel:) zapomniałam o jednej, kluczowej rzeczy: nie mam pakietu internetowego na komórce :/ cóż, wykorzystam endomondo przy domowych treningach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale do endomondo nie musisz mieć pakietu internetu. :) Wystarczy gps, a trening zgrasz sobie po powrocie do domu i podłączeniu się do wifi. ;)

      Usuń
    2. Naprawdę? Nie miałam pojęcia, kolega mnie w błąd wprowadził :) super, dzięki za info!

      Usuń
  9. Z endomondo nie korzystam i przyznam szczerze, że jakoś mnie do niego nie ciągnie, chociaż nie mam nic przeciwko tej aplikacji jako takiej. Po prostu wiem, że z systematycznością u mnie kiepsko i na pewno zapominałabym o zapisywaniu treningów :D Póki co, wystarcza mi kalendarz, w którym skrupulatnie wszystko notuję :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swego czasu wymieniłam kalendarz na endomondo :) Ważne, żeby Tobie było jak najlepiej. :)

      Usuń
  10. Endomondo jest świetne ! Chwalę sobie ;) Czekolada z jednej strony.. Ale aktywność z drugiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe :) ale na bieżni raczej mi się nie przyda :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie działa niestety wewnątrz pomieszczeń. ;)

      Usuń
  12. Fajne wydaje się to przeliczanie na hamburgery i podróże np. na księżyc! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja endomondo używam najczęściej latem, zwłaszcza spacerując ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zam i towarzyszy mi często w treningach, mam na kompie, tele oraz zegarku :D

    OdpowiedzUsuń
  15. nie korzystam z żadnych aplikacji na telefon;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie korzystałam, ale dałam się przekonać! :) Na pewno założę :)
    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam, ale jeszcze nie korzystałam :) pogoda się robi, więc będzie okazja !

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś uwielbiałam tę aplikację, a teraz nie korzystam, bo jednak dużo zżera internetu i baterii, mimo to lubię ją i uważam za bardzo funkcjonalną.

    OdpowiedzUsuń
  19. zaciekawiłaś mnie tą aplikacją- musze sobie też ściągnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Popieram - bardzo przydatna aplikacja :)
    Dużo korzystam z niej jeżdżąc na rowerze :)
    Podczas ostatniej wizyty w górach tez się idealnie sprawdziła :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Aplikacja przydatna, jednakże coraz bardziej irytująca. GPS się nie odnajduje, ucina trasy.
    Mam nadzieję, że to przejściowe problemy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj odinstalować i zainstalować spowrotem ?:)

      Usuń
  22. Używam tej aplikacji przy bieganiu i jeździe na rowerze, jedyne co mi przeszkadza to GPS, ale lepsze to niż nic ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. endo jest o tyle fajne, że jest łatwe w obsłudze, wolałabym biegać z nike running, ale nie mogę teog rozszyfrować :P endo jest proste i to jego największy plus! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - jest łatwe i przyjemne w obsłudze ;)

      Usuń
  24. Sport to zdrowie! Nananana :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Używam endomondo od samego początku mojej (obłędnej) biegowej kariery. Ale ostatnio endo mnie negatywnie zaskoczyło. Nie rozumiem, dlaczego do międzyczasów w treningach zrzucanych z garmina wlicza mi czas, kiedy trening był zapauzowany, bo na przykład stałam na światłach.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam darmowe Endomondo - i mam problem trenuję TRX, Fa Pump , Strech &brzuch może mi ktoś doradzić do jakich dyscyplin mogę dopasować poszczególne treningi na aplikacji???? Z góry dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz. To dla mnie wiele znaczy i motywuje do dalszego pisania. :) Odwiedzę profil/blog, każdego, kto skomentował mój post, nie musisz reklamować swojego bloga. ;)

Jeśli poszukujesz motywacji do ćwiczeń, nie wiesz od czegoś zacząć i jak się za nie zabrać, jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało! :)) datewithfit@gmail.com